Betingelser og vilkår
Disse alminnelige salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg fra nettbutikken, så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene før vareleveransen finner sted.
Betaling
Ved kjøp av varer i butikken betales det med faktura utstedt av KrF nettbutikk v/Artisti AS for innloggede brukere i definert brukergruppe. For brukere utover dette gjelder betaling med kort eller Vipps.
Nettbutikken tar ikke ansvar for at penger, sjekker og lignende som sendes til oss pr. brev og lignende, kommer frem. Nettbutikken har panterett (salgspant) i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger jfr. gjeldende offentlige regelverk.
Priser
Alle produktpriser i nettbutikken er inklusive merverdiavgift. Det tas forbehold om prisendringer i forhold til de priser som er oppgitt i brosjyrer, informasjonsmateriell m.m. Særlig gjelder dette prisendringer som følge av at myndighetene endrer avgifter og skatter eller hvis innkjøpsbetingelsene våre endres vesentlig pga endrede råvarepriser, valutaendringer og lignende. Frakt beregnes etter fraktguide. Disse kostnadene kommer frem i kassen før du godkjenner bestillingen.
Produktpriser vises inklusive merverdiavgift. I kassen vil beløpene vises eksklusive merverdiavgift, med merverdiavgiftsbeløp som tillegg.
Bestilling/Ordrebekreftelse
Bindende kjøpsavtale foreligger når bestillingen er bekreftet på butikkens ordreside. Alle bestillinger skal påføres Tekna interne fakturareferanse ved utsjekk. Alle bestillinger bekreftes via e-post.
Levering
Bestilte varer leveres til oppgitt leveringsadresse. Ordrer som er plassert før kl 10.00 sendes samme dag. Øvrige ordrer sendes neste virkedag.
Posten/Brings leveringstider gjelder. Normal leveringstid for Bedriftspakke Dør-Dør er 1 - 3 virkedager, for Bedriftspakke Ekspress over natt 1 virkedag og for Klimanøytral Servicepakke 1 - 4 dager.
Ekspresslevering: Ring kundeservice dersom ordre er lagt etter kl. 10.00 men må sendes ekspress samme dag.
Reklamasjon
B2B-salg: Etter mottakelse av varene skal kunden omgående undersøke disse. Dersom feil eller mangler oppdages, skal kjøper umiddelbart og senest 8 dager etter varens mottakelse, reklamere skriftlig. Enhver reklamasjon må være fremsatt senest 12 måneder fra levering. Leverandøren er uten ansvar for eventuelle mangler som det reklameres for etter utløpet av ovennevnte frister.
Feilleverte eller bortkomne varer
Hvis en vare er feillevert, kan denne returneres uten omkostninger. I slike tilfeller må du ta kontakt med kundeservice for å avtale hvordan dette praktisk kan gjennomføres. Varer som kommer bort under forsendelsen, etterlyses gjennom Posten/Bring. Kommer disse ikke til rette, vil varen bli erstattet. Nettbutikkens kundeservice vil være behjelpelig i slike tilfeller.
Kvalitet
Vi arbeider kontinuerlig med å holde god kvalitet på vårt varesortiment. Derfor gjennomgår hvert produkt en omfattende kvalitetsvurdering før det blir godkjent for salg gjennom nettbutikken. Skulle det vise seg at et produkt som du har kjøpt, ikke holder tilfredsstillende kvalitet til ditt bruksområde, vil vi gjerne ha en tilbakemelding om dette slik at vi eventuelt kan hjelpe deg til et bedre valg.
Personopplysninger
Vi innhenter kun nødvendig informasjon for å kunne gjennomføre din bestilling hos oss. Personopplysninger overleveres ikke eller selges til tredjepart. Du kan til enhver tid få rettet eller slettet dine personopplysninger når de er feilaktige, mangelfulle eller unødvendige i forhold til butikkens virksomhet. Alle kunder kan til enhver tid ved henvendelse til oss på e-post, brev eller lignende få innsyn i alle personopplysningene som er registrert på personen, hvordan disse benyttes og hvilke sikkerhetstiltak som benyttes.
Personprofiler
Vi benytter ikke personprofiler i vår markedsføring.
Tvister
Tvister som måtte oppstå i tilfelle uenighet om bestemmelser eller betingelser hører inn under de ordinære domstoler, med Oslo Byrett som verneting.
Kundeservice
Har du spørsmål eller kommentarer kan du sende oss en melding, eller kontakt oss på telefon 21 50 94 61 eller send e-post til krf@kunde-service.no.
Kundeservice er tilgjengelig på telefon 08.00 - 16.00 alle hverdager.
Returadresse:
KrF nettbutikk
c/o Mediehuset Andvord AS
Industriveien 9, Østerhus
4876 GRIMSTAD